maanantai 19. elokuuta 2013

Loma alkoi "virallisesti" Stuttgartissa!!!

Oltiin Niinan kanssa suunniteltu, että meen kuitenkin käymään Stuttgartissa jo sinä viikonloppuna kun Adinalla oli synttäripippalot ja tarkotus oli yllättää Adina. Lauantaina 10.8. klo 7:04 lähettiin sitten isolla porukalla (14 erasmusta) kohti Stuttgarttia. Ostettiin schönes Wochenende ticket ja jokainen makso vaan 9€, kuvittelin vielä sillon, että kylläpä pääsin halvalla...Little did I know. ;) Otettiin siis eka juna, joka jostain syystä joutu jossain välissä oottamaan jotain, josta aiheutu se, että kun päästiin junan vaihtopaikalle, jossa raidetta oli vielä vaihdettu, niin missattiin seuraava juna. Kaikki alko siis jo tästä ensimmäisestä junasta. Alunperin oli tarkotus, että oltaisiin oltu perillä Stuttgartissa jo 10.58...mutta kun missattiin toka juna, niin loppuaika siirty kanssa sillä tunnilla, joka jouduttiin oottamaan keskellä ei mitään. Sitten päästiin junaan, mutta kiitos sen ensimmäisen junan, ei keretty oikeeseen vaihtoon siinä tokassa vaihtopaikassa vaan jouduttiin tyytymään hitaampaan junaan..No vielä ei hätää, vieläkii oltais oltu perillä vaan kaks tuntia myöhemmin, nou hätä. Muuten ei niin väliä, mutta oltiin suunniteltu, että mennään kahdelta Marbachista lähtevään jokilaivaan kun haluttiin mennä Neckar-risteilylle. Noh, kertaalleen kiitos ekan junan, Karlsruhessa olis ollut IC-juna, joka olis mennyt melko suoriltaan (vaan puolen tunnin vaihtoajalla) Stuttgarttiin, mutta sillä mein lipulla ei saanut matkustaa niillä nopeemmilla junilla. Niinpä mie siis päätin kustantaa sen lipun itelleni, jotta mahdollisesti kerkeisin siihen laivaan...

Maksoin sitte vielä sen entisen lipun hinnan päälle 24€, jotta kerkesin ajoissa perille. Kuinka ollakkaan Stuttgartissakii oli jotain ongelmia ja tää miun S-Bahn oli viis minuuttia myöhässä...se tarkotti vaan sitä, että piti perille päästyä juosta ja lujaa... Matkaa sieltä juna-asemalta sinne laiturille, josta se laiva lähti oli varmaa jotain 2km...juostiin (John oli tullu sillä samalla S-Bahnalla) ja sit Matt tuli onneks meitä vastaan ja otti miun laukun kantoon. Kerettiin laiturille just ja just 5 minuuttia ennen laivn lähtöä! Voin kertoo, että oli sille päivää melko täynnä junia. :D Onneks ennätettiin....mut hiki valu kyl melkolailla siinä vaiheessa kun päästiin istumaan kannelle.

Maisemat oli ihanat ja Adinakii yllätty positiivisesti, sehän se oli tarkotuskii :) Otettiin hurjasti kuvia ja juotiin "sivistyneesti" viiniäkii....Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa, jopa ehkä sillä Adinan terroristiltä näyttävällä poikaystävällä, jota kaikki kohteliaasti kutsuvat "Vuohen pieruksi". :D Se jääköön sen enempiä selittelemättä...

Adina, minä ja auto, ainii ja Niina laseista katottuna.

Ihanat maisemat, viiniviljelyksiä joka puolella.

Chris, Roni ja Matt.
Risteilyn jälkeen mentiin käymään picnicillä jossain sen päätepysäkin lähimaastossa...oli niin kuuma ja pitkän matkustelun ja viinin nauttimisen jälkee tuntu, etten varmana ikinä pääse perille... Mut niin  sitä sit vaa löydettii paikka missä nautittiin lisää viiniä ja syötiin hyvää Adinan ite ostamaa kakkua. ;)

Istuskeltiin siinä hetki ennen kun lähettiin ettimään S-Bahn asemaa. Matka jatku kohti Niinan ja Mattin terassia ja ohjelmassa oli grillaamista ja muuta hauskaa. Käveltiin melkonen matka ja kysyttiin yheltä ja samalta mieheltä kaks kertaa (en tokalla kerralla tajunnu heti et se olikii se sama ukko :D), missä päin se juna-asema oikein olikaan, mut juna oli menny just ni piti ottaa taksi...onneks ei oltu kauheen kaukana. Perille päästyä sit hengailtiin ja jätkät alko grillata. Lihat oli taivaallisen hyviä, vaikka paljon muuta en enää muistakkaan kun että lautanen oli ihan täynnä toinen toistaan parempia lihoja. Ei sillä ei se salaattikaan pahaa ollu. ;)

Jossain vaiheessa sitten muut lähti ja mentiin itekkin nukkumaan melko ajoissa. Koko päivä tuntu ihan liian pitkältä, vaikka hauskaa olikin!!

Sellanen oli miun ensimmäinen "oikea" lomapäivä Stuttgartissa.